Tanári Beszámoló

Salzkammergut

Május végén korán reggel a templom melletti parkolóban újra hosszú útra gyülekeztünk. Most Salzkammergut régióba indultunk 33 hunyadis diákkal, hogy eltöltsünk egy hetet Ausztria csodálatos hegyei között.

Gosauba megérkezve a gyerekekkel hamar birtokba vettük a szállásunkat. Vacsora során megtudtuk a legfontosabb tudnivalókat vendéglátóinktól. Az első este szállásunk közvetlen környezetének felfedezésével telt. A fiúk hamar megtalálták a focipályát, míg a lányokat szomszédos gazdaságok állatai kötötték inkább le.

Lefekvésnél már alig vártuk a következő napot, hogy tágabb környezetünket is megnézhessük.

Másnap reggel a nyári meleg ellenére bepakoltuk a meleg ruháinkat is, hiszen egy magas hegyre, a Dachsteinre mentünk fel. A hegy lábához érve felvonóra szálltunk, ami több ezer méterre repített fel minket. Nagy élmény volt nyáron havat látni. Sokáig gyönyörködhettünk a csodás kilátásban.

A hegyről leérve aztán indultunk tovább Bad Ischlbe, mert már várt bennünket az iskola, ahol Délutánonként 2*1,5 óra nyelvi foglalkozáson vettek részt a gyerekek 8-12 fős kis csoportokban. A tanórákat anyanyelvi tanárok vezették, akik gyerekekkel több témát is érintettek (bemutatkozás, szabadidő eltöltés, osztrák iskola – mit tanulnak az osztrák gyerekek, osztrák ünnepek, helyi ünnepek stb. )
Mindig nagyon játékos formában folytak a foglalkozások. A hangsúly a kommunikáción volt. A tanárok figyelembe vették diákjaink korát és nyelvtudását az órákra való felkészülésnél. Következő nap Salzburgba látogattunk el. Út közben megálltunk hellbrunni kastélyparkban is, ahol az egyedülálló szökőkútpark található. Sok derültséget okoztak a legváratlanabb időben és helyen beinduló szökőkutak.

Salzburgba érve megcsodáltuk a belvárost, természetesen ellátogattunk Mozart szülőházához és a bazilikába is.

Bad Ischl is sok érdekességet tartogatott, melyeket táborunk negyedik napján néztünk meg. A várost sokan Erzsébet királynőről ismerik, hiszen sok időt töltött itt a császári család hivatalos nyári rezidenciáján. A kastély körül egy patinás város alakult ki, melyet mi is bejártunk.

Bad Ischl határában található egy közlekedési múzeum, amelyet természetesen mi is meglátogattunk.

Mindannyian nagyon vártuk már a másnapot, mert akkor érkeztünk kirándulásunk egyik különleges állomásához: Hallstatthoz. A várost egy tó és egy hegy közt építették fel a sóbányászok. Szűk utcákon kanyarogva jártuk be a települést, majd a sóbányába is ellátogattunk. Ott csúsztunk le Európa leghosszabb bányacsúszdáján.

Az utolsó napunkon egy malommúzeumba mentünk el. Különleges volt, mert az idegenvezetőnk ott nőtt fel a malomban, így sok történetet tudott róla mesélni. Jó volt tőle hallgatni, milyen volt ott régen az élet.

Sok élménnyel gazdagodtunk a tábor ideje alatt, melyekre mindig nagyon jó lesz visszaemlékezni.

Képek és szöveg: Ruff Brigitta és Kopjár Máté

Tanulóink élménybeszámolója az ausztriai nyelvi környezetben megvalósuló táborról:

A nyolc órás út után, leszállva a buszról, megpillantottuk a gyönyörű kilátással rendelkező Gosau, ahol a szállásunk is volt. Feledhetetlen nyugalmat árasztott a kis városka. Dimbes-dombos, zöld kilátással bírt. A szállás megkeresése után a szobákat felosztottuk. Abban a szobában, ahol én voltam, az ablakon keresztül kinézve láthatóak voltak a több, mint 2000 méteres hegyek, melyeknek a teteje hóval voltak borítva.

Később a Dachstein nevű hegyvonulatot is megmásztuk. Felvonóval mentünk felfele egy darabig, majd sétálva közlekedtünk. Mikor felértünk a tetejére egy életre szóló élményt nyújtott a látvány. A tábor ideje alatt legyalogoltuk a lábunkat, de megérte. Mert egyetlen egy olyan csodás zöld, dimbes-dombos tájat nem tapasztaltam Magyarországon.

A csoporttal minden nap mentünk az ottani iskolába. Az ottani tanárnő nagyon kedves volt. Szinte folyamatosan német dalokat mutogatott, amit nagyjából megértettünk. A tábor vége felé, mi is mutattunk neki pár magyar dalt.
Továbbá a táborban voltunk Európa legrégebbi sóbányájában, ahol hosszú csúszdákon csúszhattunk le. Rengeteg barátságot, és élményt köszönhetek az ausztriai tábornak.

Varga Virág 7.c.

Nekem a szállás nagyon tetszett. A kilátás a hegyekre nagyon szép volt. Aztán a Dachsteinen 20 C fokban hógolyózni, 2300 méterrel a házak fölött is nagyon jó volt. Látni, ahogy a siklóernyőzők felszálltak a hegy oldaláról és köröznek a levegőben egy jó élmény volt.
Sétálni az autósmúzeumban és kitölteni a kvízt, amit kaptunk, szuper jó volt.

Már 2 éve járok a táborba, és mindig nagyon nagy élmény volt.
Az oktatás jó volt, a tanárok rendesek voltak, megtanítottunk néhány magyar szót és el tudta mondani, hogy fáj a lábujja.

Dragschitz Tiborc 7.c.

Immáron harmadjára vettem részt az iskola szervezésében az ausztriai nyelvi táborban. Mindegyik út nagyon jól sikerült, rengeteg élménnyel, kalanddal tértünk haza.
Az idei, 8 órás út célja a csodaszép Gosau volt, ahol a szállásunkat foglalhattuk el.

A legjobban Saltzburg városa, a világ legrégebbi sóbányája, Hallstatt csodaszép települése, Gosau az őt körülvevő magas, hófödte hegycsúcsokkal, az egész hangulat, az utazás, Dachstein a kilátóval, és természetesen az ételek tetszettek. A nyelvoktatást is érdekessé és szórakoztatóvá próbálták tenni a helyi tanárok.