A Témahét célja, hogy fenntarthatóság üzenetét a pedagógusokon és diákokon keresztül közvetítse az egész társadalom felé. Iskolánk 2016 óta minden évben csatlakozik a programhoz, rendhagyó tanóráink az ENSZ által elindított kampány keretében megfogalmazott, fenntartható fejlődést szolgáló 17 GLOBÁLIS CÉL valamelyikéhez kapcsolódnak.
A környezet védelme és a fenntarthatóság érdekében egyre több civil, szervezet és önkormányzat tesz lépéseket, kezdeményezéseket. Globális felmelegedés, vízhiány, csökkenő energiakészlet, klímaváltozás. Ezek a veszélyek fenyegetik Földünket, ha gyorsan nem változtatunk szemléletünkön és magatartásunkon. A szemléletváltásra a gyermekek a legfogékonyabbak, épp ezért fontos, hogy már iskolás korban megismerjék a téma fontosságát és felfigyeljenek személyes érintettségükre, hiszen kis odafigyeléssel ők is sokat tehetnek a Föld védelméért.
A 2019. évi Fenntarthatósági Témahét témakörei a közösségi közlekedés, a víz és a Globális Célok közül a „3. Egészség és jóllét” a „11. Fenntartható városok és közösségek” és a „13. Fellépés az éghajlatváltozás ellen” témái köré szerveződnek.
Idei témahetünkön 8. évfolyamos diákjaink az egészség és jóllét témakörében rendhagyó drogprevenciós órákon vesznek részt. Minden diákunk természettudományos tárgyak keretében AKTÍV TANULÓK – PASSZÍV HÁZ című órákon vesz rész, ahol a klímaváltozást előidéző tényezőkkel, a megújuló energiaforrásokkal és azok ésszerű felhasználásával ismerkedhetnek meg. Okos város és fenntartható közlekedés témaköréhez kapcsolódva egész hét folyamán 3D nyomtatás bemutató előadásokat tartunk, valamint betekintést adunk a tervezői munkába is. A fenntarthatósági témakörökkel kapcsolatos ismeretek elmélyítésére iskolai kvízjátékot szervezünk, valamint az alkotni vágyó tanulóink passzív ház tervezői pályázaton is részt vehetnek. Számos szakórán a fenntartható fejlődés szerteágazó témáit dolgozzuk fel diákjainkkal közösen, változatos módszerekkel.
Fenntartható fejlődéshez kapcsolódó tevékenységeknek az életünk részévé kell válnia, így reméljük, hogy a témahét valójában csak nevében lesz egy hetes, tanulóink élménytanulással megalapozott tudásukat a gyakorlatban is hosszú idő keresztül kamatoztatják majd.