A Hunyadi iskolában mind a nemzetiségi német, mind az angol nyelv oktatása területén színes, fejlesztő jellegű programokat és versenylehetőségeket nyújtunk tanulóinknak.
Angol nyelvből Gábor-Csicsai Ildikó kezdeményezésére számos, az angol nyelvvel kapcsolatos feladatokban vehettek részt a felső tagozatos tanulók. Ősszel az angolszász Halloween hagyományt megjelenítő rajzversenyt szervezte meg, mely több mint 10 éve népszerű a gyerekek körében. A tanárnő vezetésével megrendeztük az iskolai, igazán motiváló, hagyományos Valentin-napi versenyünket. Idén változtatott egy kicsit a felhíváson, ajtódíszt készíthettek a kreatív, érdeklődő tanulók.
A farsangi időszakban egy napot kineveztünk „Angol-nap”-nak, amikor a több mint ötven jelentkező angol nyelvű feladatlapokat töltött ki. Ezen a napon egy angol vagy amerikai „színekbe” „beöltözős” feladat is várt az érdeklődőkre. Lelkesen, saját készítésű jelmezeikkel neveztek a diákok, és ily módon is tanultak az angol kultúráról.
A nemzetiségi német nyelv oktatása intézményünk fő profilja. Ennek megfelelően a nemzetiségi német nyelvet oktató tanárok igen nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a nyelvhasználat ne csak a tanórai keretek között valósuljon meg. Az idei tanév novemberében is sor került a hagyományos „Leseratte” olvasópályázatra. Ez az iskolai olvasóverseny már egy évtizedes múltra tekint vissza, a kezdetektől Pálné Wessenhoffer Ágnes koordinálja és szervezi a versenyt. A 4. és 5 évfolyamos diákok a gyermekolvasmányok kapcsán játékos feladatokat oldanak meg.
Adventi projektünk az immár negyedik éve megrendezésre kerülő Mézeskalács város verseny a 4 – 8. évfolyamokon. A nyelvi munkaközösség két tagja, Gábor-Csicsai Ildikó és Pálné Wessenhoffer Ágnes hirdeti és szervezi a kiállítással záruló projektet. Az éppen aktuális téma köré a diákok mézeskalácsból elkészítik pályaműveiket, melyeket az iskolában kiállítunk. Az idei tanévben az iskolánk fennállásának 115 éve alkalmából a következő 115 év iskoláját kellett megálmodniuk a diákoknak. A kiállítás minden évben nagyon látványos és nagy sikert arat a diákok körében.
Márton napra az alsós osztályok lámpást készítettek, Márton napot megelőző hetekben. A felsősök a hagyományos libakereséshez készítették a kicsiknek a libákat, amit ők idén is nagyon vártak már. Idén a 3.d osztály adta elő Szent Márton legendáját, jelentetekkel, versekkel, énekekkel készültek Halász Erzsébet vezetésével.
Sajnos az idei tanév is a pandémia árnyékában telt el. A farsangi időszak is visszafogott, báli mulatság nélkül zajlott. Pálné Wessenhoffer Ágnes ötlete és szervezése által egy német nyelvű farsangi kvízt kaptak a tanulóink a felső tagozaton, egy teljes héten át. A német nyelvi munkaközösség tagjai vidám farsangi megjelenésben buzdították a tanulókat a játékos vetélkedőre egy teljes héten át.
Márciusban iskolánk vendége volt Kettererné Bauer Mónika, óvodapedagógus, aki a dunaharaszti német nemzetiségi hagyományok elkötelezett híve. Az iskola fennállásának 115. évfordulója alkalmából Kettererné Bauer Mónika óvodapedagógus „Megérkeztem” című könyvének könyvbemutatójára került sor. A kiadvány bemutatja a Dunaharasztin élő német nemzetiség szokásait, hagyományait, kultúráját. Mónika egy általa írt könyv alapján ismertette meg diákjainkat a sváb ünnepkörrel, a dunaharaszti svábok egykori és mai életével.
A tagintézményben Pálfi Andrea szervezte meg az egész délelőttös bemutatót, a felső tagozaton pedig Pálné Wessenhoffer Ágnes koordinálta az eseményt.
Iskolánk tehetséges alsó tagozatos tanulói részt vettek az ÉMNÖSZ „Faschings- und Ostertraditionen in meinem Wohnort” elnevezésű rajzversenyén, melyen 2. helyezet lett Feicht Anna Liza 3.a osztályos tanuló. A Kreisz Cecília német szépkiejtési online verseny, Taksonyban, különdíjat nyert Csomor Kincső 4.a osztályos tanuló. Molnár Nikoletta készítette fel őket.
Diákjaink német nemzetiségi néptánc oktatásban is részt vesznek. Kovács Ágota vezetésével a Hunyadi 115 iskolatörténeti kiállítás megnyitóján a 4.a osztály mutatta be először közönségnek a tanárnő „Sieben Schritte zum Tanz” című koreográfiáját nagy sikerrel.
Az alsó és felső tagozaton is eljött a májusi Hunyadi-nyelvvizsga ideje, melyen a nemzetiségi német nyelv és irodalmat tanuló diákok adhatnak számot tudásukról a 4. és a 7. évfolyam végén egy írásbeli és egy szóbeli vizsga keretében.
Nemcsak vizsgáztak, versenyeztek is a diákjaink. Iskolánkból összesen 5 csapat (2 csapat a 8. a, 3 csapat a 8. d osztályból) indult a Madách Gimnázium által meghirdetett versenyen. A második fordulóra 2 csapat a 8. d osztályból bejutott, közülük az egyik csapat a 2. helyezést érte el. A tanulókat Pálné Wessenhoffer Ágnes (8.a) és Vezér Nóra (8.d) tanárnők készítették fel.
Az egész tanév során sokszínű és változatos feladatokat készítettek kollégáim a diákoknak, melyen ők lelkesen vettek részt. Ezúton is köszönöm Pálné Wessenhoffer Ágnesnek, Molnár Nikolettának, Kovács Ágotának, Kaltenecker Anitának, Száraz Krisztinának, Karlné Purczeld Erikának, Vezér Nórának, Pálfi Andreának, Halász Erzsébetnek, Drahos Ancillának, Bodonyi Ildikónak, Kardos Máriának és Gábor-Csicsai Ildikónak, hogy az egész tanéven át érdekes feladatokkal színesítették diákjaink német illetve angol tanulmányait.
Lénártné Németh Mónika
a nyelvi munkaközösség vezetője