SZÜLŐI TÁJÉKOZTATÓ
- TEENDŐK A BEIRATKOZÁS ELŐTTI IDŐSZAKBAN
Az e-Ügyintézés felületén 2021. június 15-étől megnyílik a lehetőség a szülők részére, hogy gyermekeik adatait beküldjék a középiskolába a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) folyamat segítségével.
Az adatbeküldésre kétféle lehetőség van:
- A szülő/törvényes képviselő az általános iskolai gondviselői azonosítójával és jelszavával bejelentkezik az általános iskola e-Ügyintézés felületre. Ekkor a rendszer betölti a tanuló általános iskolai KRÉTA rendszerében lévő személyes adatait a felületre, amelyet a szülő ellenőriz, és ha kívánja, módosíthatja, kiegészítheti azokat.
- A szülő/törvényes képviselő az e-Ügyintézés felületen (https://eugyintezes.e-kreta.hu) keresztül ideiglenes regisztráció létrehozásával belép a BKI felületre. Itt kitölti a gyermek személyes adatait, lakcím adatait, a törvényes képviselők adatait, illetve a beiratkozáshoz szükséges adatokat.
Mindkét esetben a szülő/törvényes képviselő a felületen kiválasztja az intézményt, ahová a gyermeke felvételt nyert. Az e-Ügyintézés felületén betöltött/beírt oktatási azonosító, illetve név, születési hely és idő alapján a szoftver a kiválasztott középiskola KRÉTA rendszerébe betöltött KIFIR adatok között megkeresi és azonosítja a tanulót.
Amennyiben megtalálja a tanulót, a rendszer fogadja a középfokú intézmény KRÉTA rendszerébe beküldött adatokat és dokumentumokat.
Abban az esetben, ha a szülő/törvényes képviselő által megadott adatok alapján a rendszer nem találja meg a tanulót a kiválasztott középfokú intézmény adatbázisában, akkor az e-Ügyintézés felületén egy üzenet jelenik meg a szülő/törvényes képviselő részére, amely felhívja a figyelmet az adatok pontosítására. Ha a szülő/törvényes képviselő azt tapasztalja, hogy az adatok helyesen kerültek megadásra, de a felületen továbbra is az adatpontosításra vonatkozó figyelmeztetés jelenik meg, akkor kérjük, vegye fel a kapcsolatot az érintett középfokú intézménnyel. A szülők/törvényes képviselők által megadott adatok csak annak a középfokú intézménynek a KRÉTA rendszerében jelennek meg, amely középfokú intézménybe a gyermek felvételt nyert.
A szülők/törvényes képviselők megtehetik, hogy a beiratkozáskor keletkező megszemélyesített dokumentumokat kinyomtatják, és az aláírt dokumentumok másolatát feltöltik az e-Ügyintézés BKI felületének „A döntéshez szükséges dokumentumok, igazolások” blokkjába, amely másolatok az adatokkal együtt átkerülnek a középfokú intézmény KRÉTA felületére.
A beiratkozáskor történő személyes megjelenés esetén az eredeti, aláírt példányokat magával tudja vinni a szülő/törvényes képviselő a középfokú intézménybe. Ha a szülő/törvényes képviselő nem tudja kinyomtatni a szükséges dokumentumokat, ebben az esetben a középfokú intézmény feladata ezt elvégezni.
- TEENDŐK A BEIRATKOZÁS NAPJÁN
A szülők a középfokú intézmény honlapján tájékozódhatnak a pontos időpontról, általánosan 2021. június 22. és 24. közötti napok valamelyikén tartják meg az iskolák.
Az e-ügyintézés nem kötelező, így a szülők megtehetik, hogy hagyományos módon a személyes megjelenéskor töltik ki az adatlapot, illetve az egyéb dokumentumokat.
Személyes megjelenés esetén felhívjuk a szülők/ törvényes képviselők figyelmét az érvényes járványügyi előírások betartására.
Személyes megjelenés esetén a beiratkozáskor a középfokú intézmény az eredeti dokumentumok alapján ellenőrzi az e-Ügyintézés felületéről beküldött adatokat, szükség esetén módosítja azokat a KRÉTA felületén. A módosításokat a szülő/törvényes képviselő a kinyomtatott beiratkozási adatlapokon átvezeti és szignózza.
A személyes megjelenéskor az adatok módosítása a szülő/törvényes képviselő által a helyszínen benyújtott, bemutatott dokumentumok alapján, a szülő kérésére, jóváhagyásával történhet meg.
Az intézmény megteheti, hogy a szülők/törvényes képviselők személyes megjelenése esetén a beiratkozást végző kollégák részére számítógépet biztosít, amely során helyben, azonnal kezelni tudják az adatokat.
- A SZÜLŐK/TÖRVÉNYES KÉPVISELŐK TEENDŐI
A szülőnek/törvényes képviselőnek a középfokú intézmény tájékoztatása szerint a megfelelő dokumentumokat be kell mutatnia, a gyermek általános iskolai bizonyítványát pedig le kell adnia. (Ezen információkról a szülők/törvényes képviselők az érintett középfokú intézménytől, illetve az intézmény honlapjáról tájékozódhatnak.)
A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok bemutatásának pontos rendjéről a szülő/törvényes képviselő a középfokú intézménytől informálódhat. Az iskola tájékoztatja a szülőt/törvényes képviselőt, hogy mely dokumentumokat kell benyújtani, illetve mely dokumentumokat szükséges bemutatni a beiratkozás folyamán, és ezeket a beiratkozás napján, vagy a 2021/2022. tanév első tanítási napjáig szükséges megtenni.
- TEENDŐK A BEIRATKOZÁS UTÁN
A szülőnek a beiratkozás után nincs több teendője, az e-Ügyintézés felületén keresztül történt sikeres beiratkozásról a szülő elektronikus formában visszajelzést kap az intézménytől.
- ELŐNYÖK A BEIRATKOZÁS ONLINE MÓDJÁNAK VÁLASZTÁSAKOR
Nagy előnyt jelent a szülő/törvényes képviselő részére, ha a beiratkozással érintett gyermekének az általános iskolai KRÉTA rendszeréből – gondviselői jogosultsággal – lép be az e-Ügyintézés felületére, és onnan a „Beiratkozás középfokú intézménybe” menüpont felületén keresztül kezdeményezi gyermeke középfokú intézménybe történő beiratkozását. Ez esetben ugyanis a rendszer betölti a gyermek személyes adatait a beiratkozás felületére, és a szülőnek/törvényes képviselőnek csupán az ezen felül szükséges adatokat kell megadnia a beiratkozási kérelem megküldéséhez.
Az elektronikus ügyintézés az intézmények munkáját is segíti, mivel a középfokú intézménynek nem egyesével, „kézzel” kell rögzítenie az adatokat a KRÉTA rendszerben.