Nyári szünidőben, augusztus elején immár harmadik alkalommal indult 32 hunyadis diák Obervellachba, Karintia egyik hangulatos kisvárosába, hogy a „Nyelvi Tanoda” diákjaiként gyakorolják a német nyelvet.

Délelőttönként 1,5 óra nyelvi foglalkozáson vettek részt a gyerekek 8-11 fős kis csoportokban, ahol anyanyelvi tanárok vezetésével folytak a tanórák, melyeken különböző témák (bemutatkozás, szabadidő eltöltés, osztrák iskola – mit tanulnak az osztrák gyerekek, osztrák ünnepek, helyi ünnepek stb.) kerültek feldolgozásra játékos, ötletes formákban, a kommunikációra helyezve a hangsúlyt. A tanárok a diákokat aktívan bevonták a tanulás folyamatába, a játékos, szórakoztató nyelvtanításra helyezték a hangsúlyt, sok-sok aktív tevékenységgel és kreatív feladatokkal. Az anyanyelvi tanárok igyekeztek gazdag és változatos nyelvi környezetet teremteni a gyerekek számára, figyelembe véve a tanulók korát, érdeklődését; irányították, bátorították és ösztönözték őket.

Az iskolai foglalkozások után a diákok 3-4 fős csoportokban kommunikációs gyakorlatot végeztek a városban, ismerkedtek az ott élő emberekkel. Feladatként kapták például bizonyos célszemélyek megkeresését, a velük való interjúkészítést. A „városrally” során a diákok a német nyelvet olyan szituációkban használták, amelyekben a párbeszéd menete előre kiszámíthatatlan volt: az órán tanult kifejezéseket és szószerkezeteket tehát szabadon és kreatívan használták a feladatok megoldása során. A mindennapi kommunikációs gyakorlatok, a közös teammunka, az interjúalanyok barátságos, segítőkész együttműködése biztosították a gátlásosság leküzdését.

A napi kirándulóprogramok lehetőséget biztosítottak a gyönyörű Karintia megismerésére. A diákok felfedezhették a tartomány természeti szépségeit, történelmi látnivalóit, utazhattak hegyi felvonókkal, hajóval, és szabadidőprogramként eltölthettek néhány órát az alpesi játszótereken. Mindezek elősegítették a diákok országismereti tudásának bővítését, méghozzá személyes élmény formájában.
Néhány élmény a sok közül:
Végigjártuk Karintia leghosszabb szurdokját, Groppensteinschlucht-ot, ahol sokszor bonyolult fa- és acélszerkezeteken, közvetlenül a meredek sziklafalakon tudtunk csak haladni.
A mallnitzi BIOS Nemzeti Park Centrumban, egy 600 négyzetméteren elterülő élményvilágban kutatóvá váltak a gyerekek. Több mint 80 interaktív állomáson kutathattak, így ismerve meg közelebbről a különböző természeti jelenségeket.

Megnéztük Gmünd városát, melynek régi várát még Mátyás király is ostromolta, majd felkerestük a Porsche-múzeumot, persze ez inkább a fiúk örömét szolgálta.

Bad Bleibergben a Terra Mystica bányalátogatáson nagy kalandban volt részünk, ahol Európa leghosszabb, 69 méteres bányászcsúszdáján csúszhattunk a mélybe.

A Malta-Hochalmstrasse nagyon szép alpesi autóutat is megjártuk, melynek teljes hossza 14,4 km, 9 híd, 7 alagút vezet át rajta, a szintkülönbség 1085 m. Útközben gyönyörű kilátás nyílt a Hohe Tauern hegyi világára. A táj szépségét több helyen is vízesések látványa emelte.
A Kölnbreini-gátnál, Közép-Európa legmagasabb víztározó falánál, Ausztria legnagyobb teljesítményű vízi erőművénél szinte bemenekültünk az élménycentrumba a télies, metsző szél és hóesés elől. Ekkor még nem gondoltuk, hogy az időjárás milyen változékony lehet; meglepődtünk, mikor Millstätter-tóhoz értünk hajókázni, és újra nyári forróság tört ránk.

Másnap újra minden meleg holminkat magunkra öltve indultunk útnak, hogy meghódítsuk a Mölltal-gleccsert. A világ leghosszabb alagútvasútjával indultunk a kabinos felvonóhoz, mellyel a hóhullás szintjére értünk. Az önfeledt hócsatázás után jólesett a pihenés, mely nem tartott sokáig. Indultunk tovább, és egy gyönyörű panorámaúton értünk fel Großglocknerhez, közben gondolatban már készültünk a mormoták üdvözlésére, etetésére és a gleccsersimogatásra.

Az Ausztriából hazafelé vezető hosszú buszutazást még megszakítottuk a Minimundusnál, ahol pár óra alatt „bejárhattuk” a világ leghíresebb helyeit.

Gyorsan eltelt az élménydús együtt töltött hét nap, melynek minden pillanatát élveztük a gyerekekkel.