Elkezdődött az ötödik PÉNZ7, és ezzel Európában és világszinten is Magyarországon indult el idén elsőként a fiatalok pénzügyi és vállalkozói tudatosságának fejlesztését célzó nemzetközi rendezvénysorozat. A programra országszerte nagy érdeklődés mutatkozik: idén már több mint 1200 iskola több mint 200 ezer diákja mintegy 14 ezer rendhagyó tanóra keretében vesz részt a témahéten. A PÉNZ7 interaktív tanórái az egyes korosztályok sajátosságait figyelembe véve, játékosan és élményszerűen adják át és járják körbe a felelős döntéshez szükséges ismereteket.

Mottó, alaptéma: „Okosan a befektetésekről”

A Pénz7 rendezvénysorozat az Emberi Erőforrások Minisztériumának irányításával az iskolai tanrendbe illesztve valósul meg.

Folytassuk együtt a Pénz7 fő céljának megvalósítását 2019-ben már ötödik alkalommal: a pénzügyi kultúra és gyakorlati tudás közös elmélyítését!

Magyarország 2015-ben csatlakozott először az Európa szerte közel 30 országban egy időben zajló European Money Week kezdeményezéshez. A program célja, hogy már fiatal kortól segítse a pénzügyek iránt érdeklődő diákokat ismereteik bővítésében, és felhívja a figyelmüket a mindennapi pénzügyi tudatosságra. Szakmai programoktól iskolákban futó speciális eseményeken át játékos versenyekig számos csatornán találkozhatunk a Pénz7 eseménysorozatával. Magyarországon példaértékű szakmai összefogás jött létre az European Money Week-hez kapcsolódó „Pénz7” rendezvénysorozat megvalósítására.

A program fókuszában az általános és középiskolások állnak, akik közül első évben, 2015-ben, mintegy 650 iskolában, közel 90 ezer diák kapcsolódott be a Pénz7 eseményeibe, míg 2016-ban 788 iskola 1435 pedagógussal támogatta a közel 102 000 diák pénzügyi tudatosságának elmélyítését. 2017-ben még tovább bővült a résztvevők köre: 1117 iskola és több mint 160 000 diák.

2018-ban Európában egyedülálló eredményt mutatott fel a programsorozat: a regisztrált iskolák száma 1.249 volt, 1.645 regisztrált pedagógus 438 pénzügyi és vállalkozói önkéntes támogatásával tartott tanórát több mint 200.000 diák számára.

A Magyarországon megrendezésre kerülő Pénz7 missziója, hogy

– felhívja a figyelmet a pénzügyi tudatosságra, a pénzügyi kultúra fejlesztésének fontosságára,

– széleskörű szakmai összefogás megteremtésével segítse a különféle, pénzügyi edukációs projektek terjedését, hasznosulását.

A témahét jelentősége:

Napjainkban kihagyhatatlan az oktatási folyamatból a diákok pénzügyi ismereteinek gyarapítása, pénzügyi tudatosságának fejlesztése.

A mindennapjainkat a pénzszerzés motiválja, a pénz tudatos használatával kapcsolatos információk nagyon fontosak tanulóink számára.

Célunk, a pénz életünkben betöltött szerepének beillesztése az oktatási-nevelési folyamatba. A pénzzel kapcsolatos történelmi ismereteken keresztül tudatosítani  a pénz jelenkori funkcióját  és a jövő innovatív  pénzforgalmát.

Célunk továbbá a tanulók problémamegoldó gondolkodás fejlesztése a pénzügyi feladatokon keresztül, az önálló ismeretszerzés, ábrázoló képesség,  kommunikációs képességük, együttműködési képességük, kreativitási készségük és a digitális kompetenciájuk fejlesztése.

Várt eredmények-produktumok, hatások:

A diákok a program aktivitásán keresztül gazdagodnak a pénzvilág érdekességeivel, a pénz mint eszköz mindennapi szerepével.

A célcsoport osztályai új ismereteket illetve a meglévő tudásukat gyarapítják.

Az iskolarádióban érdekességek hangzanak el a pénzről.

A tanórákon a szaktanárok saját ötleteik alapján is foglalkoznak a témával.

A projekthét keretében egy-egy iskolai tanórába a pénzügyi téma esetén önkéntes pénzügyi szakemberek bekapcsolódnak. Az osztályfőnöki és egyéb (pl. technika és életvitel, matematika) órák keretében megvalósuló élményalapú tanórai anyagok segítségével a pedagógusok interaktív módszerekkel ismertetik meg a diákokat a pénzügyi és gazdálkodási alapfogalmakkal.

Mi élünk a lehetőséggel, és együtt fejlesztjük a pénzügyi kultúrát!

Gábor-Csicsai Ildikó

szaktanár, program koordinátor


“Kiváló kezdeményezésnek tartom a Pénz7 intézményét és kiemelten fontosnak látom a gyerekek kis korban elkezdett pénzügyi tudatosságra nevelését. Örömmel tapasztaltam, hogy a Hunyadiban ez a téma kiemelt helyen szerepel és hogy Gábor-Csicsai Ildikó ilyen lelkes önkéntes munkával koordinálja, az iskola többi tanára pedig örömmel csatlakozik rá és végzi ezt a nem könnyű feladatot. Az órák hangulata, a diákok lelkes aktivitása számomra is üdítő és lelkesítő volt, nagy élménnyel gazdagodtam és magam is sokat tanultam. Köszönöm a lehetőséget és remélem a gyerekek fejében is sikerült hasznos információkat elültetni.”

Ruzsonyi Ákos
önkéntes banki szakember